Нова рекордна прибутковість у першому півріччі 2024 року:
• Виторг Групи: 27,0 млрд євро, +0,4% та +3,7% порівняно з першим півріччям 2023 року за постійним обмінним курсом
• Виторг автомобілебудування: 24,4 млрд євро, -1,9% та +1,2% порівняно з першим півріччям 2023 року за постійним обмінним курсом1
• Рекордна прибутковість:
- Операційна маржа Групи: 8,1% від виторгу (+0,5 пункту порівняно з першим півріччям 2023 року), що на 0,1 млрд євро більше порівняно з першим півріччям 2023 року
- Операційна маржа автомобільного бізнесу: 6,6% від виторгу (+0,4 пункту порівняно з першим півріччям 2023 року)
• Чистий прибуток: 1,4 млрд євро (включаючи 440 млн євро капітальних збитків від продажу акцій Nissan)
• Стабільний вільний грошовий потік: 1,3 млрд євро завдяки високим операційним показникам. Він включає 600 млн євро дивідендів від Mobilize Financial Services та від'ємне відхилення потреби в оборотному капіталі у розмірі 209 млн євро
• Рекордний чистий грошовий фінансовий стан автомобільної галузі: 4,9 млрд євро на 30 червня 2024 року (+1,1 млрд євро порівняно з 31 грудня 2023 року)
Взаємодоповнюючі та зростаючі автомобільні бренди:
• Бренд Renault №3 в Європі, №1 у Франції та лідер на ринку легких комерційних автомобілів
• Dacia в топ-10 найбільш продаваних брендів в Європі, а Sandero - найпопулярніший автомобіль за всіма каналами збуту
• Alpine демонструє сильне 2-значне зростання перед новими запусками
Сильний портфель замовлень в Європі з продажами на 2,6 місяці вперед, що відображає високий рівень надходження замовлень
Дуже гарний рівень загальних запасів на рівні 500 тис. на 30 червня 2024 року (зниження на 69 тис. р/р)
Група Renault підтверджує свій фінансовий прогноз на 2024 рік:
• Операційна маржа Групи ≥7,5%.
• Вільний грошовий потік ≥2,5 млрд євро
«Ці рекордні результати є плодами значної роботи, виконаної командами Групи Renault протягом останніх років. Наші зусилля по скороченню витрат і зосередженню комерційної політики на цінності відображені в новому модельному ряді, найкращому за останні 3 десятиліття, який мала ця компанія. Ми впровадили традиційні важелі підвищення ефективності, але ми також відновили зв'язок компанії з інноваційним мисленням, яке колись створило її золоті роки. Вже кілька місяців ми прискорюємо нашу трансформацію, щоб стати найпрогресивнішою європейською автомобільною компанією. 5 сфокусованих бізнесів, горизонтальний та екосистемний підхід, зміцнення нашого ланцюжка поставок, оптимізація ключових процесів (програма «Швидкість легкості»), впровадження штучного інтелекту на всіх рівнях і в усіх ланцюжках створення вартості - ось ключові інгредієнти нового секретного соусу Renault. Гнучкість, спритність та інновації продовжують сприяти підвищенню продуктивності та ефективному розподілу капіталу. І найголовніше: Співробітники Групи Renault повністю віддані цій трансформації. Це пристрасть, яка сприяє сталому створенню цінності для всіх наших зацікавлених сторін» - висловився Лука де Мео, генеральний директор Групи Renault
Виторг Групи досяг 26 958 млн євро, що на 0,4% більше, ніж у першому півріччі 2023 року. За постійним обмінним курсом , він збільшився на 3,7%.
Виторг автомобільного бізнесу склав 24 372 млн євро, що на 1,9% менше, ніж у першому півріччі 2023 року. Це включає 3,1 пункти негативного впливу курсових різниць (-779 млн євро), в основному пов'язаного з девальвацією аргентинського песо і, меншою мірою, турецької ліри. За постійним обмінним курсом1, він збільшився на +1,2%. Така динаміка пояснюється, головним чином, наступними факторами:
● Ціновий ефект +1,8 пункти, головним чином для компенсації девальвації валют переважно в Аргентині та Туреччині. Як вже повідомлялося, Група Renault вступила у фазу стабілізації цін у поєднанні з перепозиціонуванням цін на цільові продукти, що стало можливим завдяки зниженню витрат.
● Позитивний ефект від асортименту продукції склав +1,0 пункт, що відображає поступове покращення відповідно до нещодавніх запусків Групою (Scenic, Rafale та Espace). Це більш ніж компенсувало негативний ефект від закінчення терміну експлуатації Zoe та тривалого успіху Sandero. Цей позитивний ефект продовжуватиме посилюватися у наступних кварталах.
Позитивна географічна структура на +1,1 пункти завдяки діяльності Групи в Європі.
Негативний ефект обсягу -4,7 пункти. Зростання кількості реєстрацій на 1,9% було більш ніж компенсоване розпродажем в дилерській мережі в першому півріччі 2024 року порівняно зі значним поповненням запасів у першому півріччі 2023 року.
Станом на 30 червня 2024 року загальні запаси нових автомобілів перебували на дуже гарному рівні і становили 500 000 автомобілів (на 69 000 одиниць менше, ніж у попередньому році), з яких 369 000 - у незалежних дилерів і 131 000 - на рівні Групи.
● Стабільний ефект від продажів партнерам у розмірі +0,2 пункти, зумовлений зниженням продажів нових автомобілів партнерам у перехідний рік перед запуском нових продуктів, як і передбачалося, що було компенсовано збільшенням витрат на R&D відповідно до розширення партнерських відносин Групи.
● Позитивний ефект «Інше» склав +1,8 пункти завдяки високим показникам у секторі автозапчастин та аксесуарів, а також динамічним продажам вживаних автомобілів.
Група продемонструвала рекордну операційну маржу на рівні 8,1% від виручки проти 7,6% у першому півріччі 2023 року, що на 0,5 пункти більше.
Операційна маржа автомобільного бізнесу склала 1 600 млн євро порівняно з 1 541 млн євро у першому півріччі 2023 року. Вона склала 6,6% від доходу автомобільного бізнесу, що на 0,4 пункти більше, ніж у першому півріччі 2023 року. Така динаміка пояснюється головним чином наступними факторами:
● Позитивний вплив курсових різниць у розмірі 93 млн євро, переважно через вплив девальвації турецької ліри на виробничу собівартість.
● Негативний вплив обсягів виробництва у розмірі 329 млн євро, переважно зумовлений вищезгаданим розформуванням запасів.
● У першому півріччі 2024 року ефект ціни/міксу/збагачення був позитивним і становив 51 млн євро, а витрати знизилися на 262 млн євро завдяки високим показникам закупівель і, меншою мірою, ефекту попутного вітру на сировину. Разом це дало позитивний вплив у розмірі 313 млн євро.
● Група Renault продовжує скорочувати свої витрати і перекладати частину цієї вигоди на своїх клієнтів, що дозволяє Групі підвищувати свою конкурентоспроможність, пропонуючи привабливі за ціною і наповненням автомобілі, компенсуючи при цьому регуляторні вимоги, особливо щодо нових моделей і оновлень зовнішнього вигляду. Стратегія Групи Renault полягає в тому, щоб працювати над поєднанням цих двох ефектів з єдиною метою - підвищити рентабельність.
● Позитивний ефект від R&D у розмірі 153 млн євро: збільшення валових витрат на R&D та нижча ставка капіталізації (-6,2 пункти порівняно з першим півріччям 2023 року) були більш ніж компенсовані виставленими рахунками за R&D, відповідно до розширення партнерських відносин Групи, та нижчою амортизацією капіталізованих витрат на R&D.
● Негативний вплив адміністративних витрат, які зросли на 109 млн євро, в основному через збільшення маркетингових витрат, пов'язаних з наступальними діями брендів та поточними показниками автоспортивної діяльності.
● До деконсолідації компанія Horse обліковувалася за МСФЗ 5 як актив, утримуваний для продажу, а отже, амортизація її активів була призупинена. З моменту деконсолідації Horse 31 травня 2024 року рахунки, сплачені Horse Групою Renault, знову включають вартість амортизації, а також націнку Horse. Сукупний ефект цих 2 елементів склав 55 мільйонів євро за червень.
Внесок Mobilize Financial Services (Фінансування продажів) в операційну маржу Групи досяг 593 млн євро, що на 75 млн євро більше, ніж у першому півріччі 2023 року, головним чином завдяки постійному високому зростанню діяльності з фінансування клієнтів, а також одноразовому негативному впливу переоцінки свопів у першому півріччі 2023 року -37 млн євро.
Інші операційні доходи та витрати були від'ємними на рівні -277 млн євро (проти +56 млн євро у першому півріччі 2023 року) і включали, зокрема, +286 млн євро прибутку від деконсолідації Horse, -440 млн євро капітальних збитків від продажу акцій Nissan у березні 2024 року та витрати на реструктуризацію у розмірі -123 млн євро.
Після врахування інших операційних доходів і витрат операційний дохід Групи склав 1 898 млн євро порівняно з 2 096 млн євро в першому півріччі 2023 року.
Чисті фінансовий дохід та витрати склали -385 млн євро порівняно з -260 млн євро у першому півріччі 2023 року. Така різниця здебільшого пояснюється впливом гіперінфляції в Аргентині.
Внесок асоційованих підприємств склав 195 млн євро порівняно з 566 млн євро у першому півріччі 2023 року.
Поточні та відстрочені податки склали -328 млн євро порівняно з -278 млн євро у першому півріччі 2023 року. Ефективна ставка податку склала 17% на кінець червня 2024 року, що на +2 пункти вище, ніж у першому півріччі 2023 року, завдяки першому року впровадження 2-го компоненту директиви та іншим відстроченим податковим ефектам.
Таким чином, чистий прибуток склав 1 380 млн євро, включаючи капітальний збиток від продажу акцій Nissan.
Чистий прибуток, що припадає на частку Групи, склав 1 293 млн євро (або 4,74 євро на акцію).
Грошовий потік автомобільного бізнесу досяг 2 972 млн євро в першому півріччі 2024 року і включав 600 млн євро дивідендів від Mobilize Financial Services.
За виключенням впливу продажу активів, чисті капітальні інвестиції та R&D Групи склали 2 143 млн євро тобто 7,9% від виручки порівняно з 6,9% від виторгу в першому півріччі 2023 року. Вибуття активів склало 28 млн євро у порівнянні з 197 млн євро у першому півріччі 2023 року. Чисті капітальні інвестиції та R&D Групи склали 7,8% від виторгу з урахуванням вибуття активів.
Вільний грошовий потік склав 1 257 млн євро і включав негативну зміну потреби в оборотному капіталі у розмірі -209 млн євро.
Чистий грошовий капітал автомобільного бізнесу на 30 червня 2024 року досяг рекордного рівня в 4 860 млн євро порівняно з 3 724 млн євро на 31 грудня 2023 року, тобто покращився на 1 136 млн євро. Це зростання було зумовлене сильним вільним грошовим потоком, позитивним впливом деконсолідації Horse (+420 млн євро), грошовими коштами, отриманими від продажу акцій Nissan (+358 млн євро), дивідендами, отриманими від Nissan (+142 млн євро). Це було частково компенсовано дивідендами, виплаченими акціонерам на суму -628 млн євро, та фінансовими інвестиціями на суму -355 млн євро, з яких 215 млн євро - у Flexis SAS.
Резерв ліквідності на кінець червня 2024 року перебував на високому рівні і становив 17,6 млрд євро.
Група Renault підтверджує свій фінансовий прогноз на 2024 фінансовий рік:
● Операційна маржа Групи більша або дорівнює 7,5
● Вільний грошовий потік більше або дорівнює 2,5 млрд євро
У млн євро |
перше півріччя 2023 |
перше півріччя 2024 |
Зміна |
---|---|---|---|
Виторг Групи |
26,849 |
26,958 |
+0.4% |
Операційна маржа |
2,040 |
2,175 |
+135 |
% від виторгу |
7.6% |
8.1% |
+0.5 пункта |
Інші операційні доходи та витрати |
56 |
-277 |
-333 |
Операційний дохід |
2,096 |
1,898 |
-198 |
Чисті фінансові доходи та витрати |
-260 |
-385 |
-125 |
Внесок асоційованих підприємств1 |
566 |
195 |
-371 |
Поточні та відстрочені податки |
-278 |
-328 |
-50 |
Чистий дохід |
2,124 |
1,380 |
-744 |
Чистий дохід, частка Групи |
2,093 |
1,293 |
-800 |
Вільний грошовий потік |
1,775 |
1,257 |
-518 |
Чистий фінансовий стан автомобільного бізнесу |
3,724 |
4,860 на 2024-06-30 |
+1,136 |
1 За умови схвалення керівними органами асоційованих підприємств.
|